Publications
List of entries
-
Towards an Intersectionalist Sociology of Art. Notes on a desideratum
Jens Kastner in Artis Observatio. Allgemeine Zeitschrift für Kunstsoziologie und Soziologie der Künste, Bd. 2 Nr. 1 (2023) https://doi.org/10.11576/ao-5336
-
Accessibility Day „Screen Reader – Positions on Accessibility“
Report on an Event on Accessibility and Inclusion at the Academy of Fine Arts Vienna (Vienna, 17 November 2022)
Wiesner-Ledermann, P. and Fasching, C. (2023). Communications of the Association of Austrian Librarians, 76(1). https://doi.org/10.31263/voebm.v76i1.7897
-
Publication Birgit Jürgenssen Prize 2014-2023
Edited by: Academy of Fine Arts Vienna and Federal Ministry for Arts, Culture, the Civil Service and Sport
ISBN: 978-3-901031-36-6 -
Technische Individuation. Individuationspluralistische Konsequenzen auf Entwurfsprozesse
Gert Hasenhütl in: Transpositiones, 2(1), 169-194. https://doi.org/10.14220/trns.2023.2.1.169
-
Artistic Methodologies in Forced Migration: Using Body Mapping and Augmented Reality in Syrian Refugees’ Narratives
Shanneik, Y., & Sobieczky, E. (2023), in: Arts, 12(2), 46. https://doi.org/10.3390/arts12020046
-
Curating as Feminist Organizing
Krasny, E. & Perry, L. (eds.) (2023). in: Oxon: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003204930
-
Spectral Features Differentiate Aging-Induced Changes in Parchment—A Combined Approach of UV/VIS, µ-ATR/FTIR and µ-Raman Spectroscopy with Multivariate Data Analysis
Malissa, A.; Cappa, F.; Schreiner, M. & Marchetti-Deschmann, M. (2023). In: Molecules, 28(12), 4584. https://doi.org/10.3390/molecules28124584
-
Am Überfluss lernen – Öffentliche Tauschkisten als Postwachstumslabore
Derwanz, H. (2023). In: Kühn, C. (Hg.). Gemeinwohlorientiert, ökologisch, sozial. Bürgergesellschaft und Demokratie. Wiesbaden: Springer VS, 215-234. https://doi.org/10.1007/978-3-658-38503-3_9
-
Yasmeen Lari: Architecture for the Future
Fitz, A.; Krasny, E.; Mazhar, M. & Architekturzentrum Wien (eds.) (2023). Cambridge, Mass.: The MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/15119.001.0001
-
Benoten und Beurteilen im künstlerisch-gestalterischen Unterricht der Sekundarstufe: Herausforderungen und Spielräume für (in Ausbildung befindliche) Lehrer:innen
Kollars, L.; Krameritsch, H. & Pritz, A. (2023). In: Hannover: fabrico (Per EduArt. Kunstpädagogische Materialien für Studium und Schule 4). [Online verfügbar unter: https://www.fabrico-verlag.de/app/download/13095078287/perEduArt_Heft_4.pdf?t=1684237187]
-
Argumentieren mit dem Praxisschock: Einordnungen und Funktionen
Keitel, J. & Oelschlegel, G. (2023). In: Hannover: fabrico (Per EduArt. Kunstpädagogische Materialien für Studium und Schule 3). [Online verfügbar unter: https://www.fabrico-verlag.de/app/download/13121924487/perEduArt_Heft_3.pdf?t=1684237187]
-
First evidence of the production of Ginalski E5 button spurs from copper alloy in Central Europe
Jílek, J., Kaňáková, L., Rybářová, K., Nosek, V., Zeman, T., Krejčí, P., Kmošek, J., & Kučera, L. (2023). In: Archaeometry, 1– 12. https://doi.org/10.1111/arcm.12866